هکاتون بازیهای جدی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار میشود
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۶۷۷۸۸
ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشکدهی چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز از برگزاری "هکاتون بازیهای جدی" در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در نوزدهم آذر ماه، همزمان با تهران و اصفهان خبر داد.
یونس سخاوت در گفتوگو با ایسنا در تشریح این خبر با بیان اینکه هکاتون به معنای ماراتون بازیسازی است، اظهار کرد: تیمهای ثبت نام کننده به مدت سه روز شامل دانشجویان یا سایر افراد زیر نظر منتورها، کارشناسان و اساتید خبره، شروع به ایدهپردازی و ساخت بازی میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: "مهارتهای زندگی در مواجهه با بیماری کرونا" موضوع این دوره از هکاتون بازیهای جدی بوده و منتورهای گرافیکی، برنامه نویسی کامپیوتری و طراحی بازی به شرکت کنندگان در طراحی بازی کمک میکنند.
وی از در نظر گرفتن جوایز ۳۰ میلیونی برای منتخبان هکاتون بازیهای جدی خبر داد و گفت: جوایز توسط اداره کل ورزش و جوانان پرداخت شده و برنامه با همکاری و مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز، بنیاد ملی بازیهای رایانهای و اداره کل ورزش و جوانان برگزار میشود.
سخاوت با اشاره به برگزاری سومین دوره از هکاتون بازیهای جدی، بیان کرد: سالهای گذشته این سمپوزیوم به صورت حضوری برگزار میشد و شرکت کنندگان سه شبانه روز در دانشگاه حضور داشتند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ماراتون به صورت آنلاین برگزار میشود و منتورها ارتباطشان با شرکت کنندگان را به صورت آنلاین حفظ میکنند.
وی، با برشماری اهداف برگزاری هکاتون بازیهای جدی سال ۹۹، گفت: حفظ ارتباط بین صنعت و دانشگاه، تجاریسازی ایدهها، افزایش روحیه جمعی و مشارکت گروهی و تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم که کارآفرینی را مورد توجه قرار داده، از جمله اهداف برگزاری این سمپوزیوم به شمار میآیند.
وی از تمدید مهلت ارسال مقالات و آثار و ثبت نام تیمها تا ۱۴ آذرماه خبر داد و افزود: این تاریخ دیگر تمدید نخواهد شد و علاقهمندان میتوانند برای ثبت نام فردی و یا تیمی و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.SEGAP.ir مراجعه کنند.
سخاوتی متذکر شد: هکاتون بخش جنبی از جشنواره بازیهای جدی بوده و نتایج همزمان با روز اختتامیهی جشنواره، پنجم دی ماه اعلام و جوایز نقدی نیز اهدا میشوند.
رئیس دانشکدهی چند رسانهای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در خاتمه خاطر نشان کرد: بازیهای جدید به بازیهای گفته میشود که هدفی غیر از سرگرمی داشته و به توانبخشی و آموزش و یادگیری فرد نیز کمک میکند.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه هنر اسلامی تبریز بازي رايانه اي بازی رایانه ای ایرانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز هکاتون بازی های جدی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۶۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: جعفر محرمپور؛ دبیر اتاق تبریز در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت نقش روابط عمومیها در مجموعهها و سازمانها، هدف از برگزاری این سمینار را تقویت نقش روابطعمومیها بهخصوص در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد.
وی گفت: در موارد متعددی شاهد استفاده تزیینی از عنوان روابط عمومی در بخش خصوصی و بخش دولتی هستیم، حتی در بسیاری از موارد در مجموعههای ما، بخشی به نام روابط عمومی وجود ندارد، این در حالی است که اگر روابط عمومیها نباشند، خروجی تلاشهای انجام شده در شرکتها و مجموعهها عبث خواهد ماند.
محرمپور گردش حجم عظیم اطلاعات و محتوا چه در حوزه دیداری و چه شنیداری را مدیون روابط عمومیها دانست و افزود: روابط عمومیها بهنوعی کار تصویرسازی از امور را انجام میدهند و هر فعل و انفعالی در مجموعههای تولیدی، کشاورزی، معدنی، بازرگانی و ... صورت بگیرد، بدون حضور روابط عمومیها امکانپذیر نیست.
دبیر اتاق تبریز، هوش مصنوعی را یکی از چالشهای مهم چند سال اخیر عنوان کرد و افزود: طی چند سال اخیر ما با مسیر عجیب و غریبی سر و کار داریم و تشخیص سره از ناسره کار آسانی نیست و این میتواند چالش جدی برای تولید محتوا به حساب بیاید.
وی تاکید کرد: اگر روابط عمومیها و رسانههای ما به ابزار هوش مصنوعی مجهز نشوند، شاید در آینده کارکرد خود را از دست بدهند.